Εισαγωγή

Το παρόν βιβλίο έχει ως στόχο τη βελτίωση της δυναμικής των ατόμων που βρίσκονται στο ξεκίνημα μιας ιδέας, ενός οράματος, ενός σκοπού. Μέσα από παραδείγματα της ελληνικής επιχειρηματικής καθημερινότητας, δίνεται με ένα γλαφυρό και απλό τρόπο η ουσία της επιτυχίας. Αυτής που πρέπει κανείς να ανακαλύψει καταρχάς μέσα του.

Μέσω της αναγνώρισης (συνειδητοποίησης) επέρχεται η βελτίωση του ατόμου και η περαιτέρω ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα:
· προσωπικό
· επαγγελματικό
· επιχειρηματικό
· επενδυτικό

Οι 7 συμβουλές επιχειρηματικής «αυτοβελτίωσης» είναι ένα χρήσιμο εγχειρίδιο γνώσης και ένας πρακτικός οδηγός που θα ενισχύσει σημαντικά όσους επιθυμούν να ενδυναμώσουν τον εαυτό τους. Ιδίως εκείνους που επιδιώκουν την υλοποίηση ενός νέου εγχειρήματος, όπως μιας επένδυσης ή ενός επιχειρηματικού πλάνου. Μέσα από τον σύγχρονο κόσμο των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αποτυπώνονται οι όψεις της επιχειρηματικότητας, με έμφαση να δίνεται στη θετική πλευρά: αυτήν που οφείλουμε να επιδιώκουμε και να επιζητούμε.

Το παρόν βιβλίο είναι ένα εργαλείο «αυτοβελτίωσης» με στόχο να ανοίξει νέους ορίζοντες και να καλλιεργήσει μια διαφορετική σκέψη και αντίληψη των πραγμάτων. Ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να εξετάσει διάφορες πλευρές της επιχειρηματικότητας, όπως αυτές αποτυπώνονται μέσα από το σύστημα της ελληνικής κοινωνίας έως σήμερα. Εξετάζεται η σκοπιά του εργοδότη, του νέου επιχειρηματία, του δυνητικού επενδυτή αλλά και του ανέργου που αναζητά επαγγελματική διέξοδο.

Θα φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμο σε συμβούλους και στελέχη επιχειρήσεων, σε μέντορες και επαγγελματίες του business coaching (καθοδήγηση επιχειρηματιών) καθώς και σε διδάσκοντες μαθημάτων διοίκησης επιχειρήσεων και μάρκετινγκ. Αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό με χρήσιμο υλικό μέσα από πρόσφατα παραδείγματα και καταγραφές πραγματικών περιπτώσεων. Σημείο αναφοράς είναι η σύγχρονη επιχειρηματική κοινωνία της Ελλάδας, η οποία έχει γαλουχηθεί και σφυρηλατηθεί μέσα στην οικονομική κρίση.

Η επιχειρηματικότητα βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμο σημείο, καθώς παρατηρείται το φαινόμενο της «επιχειρηματικότητας από ανάγκη»1, αποκλειστικά για λόγους επιβίωσης. Με το παρόν δίδεται μια σφαιρική εικόνα της μικρομεσαίας επιχείρησης με έμφαση στη συνειδητή επιδίωξη της «επιχειρηματικότητας που βασίζεται σε καινοτόμες ιδέες».